tirsdag den 18. januar 2011

SHOW THE STUFF

Kreativ opbevaring

I en toværelses lejlighed skal to udprægede samler-mennesker tænke kreativt når det kommer til opbevaring. For lang tid siden (så lang tid at jeg opgav at finde det præcise billede) fandt jeg på denne skønne blog http://ysolda.com/wordpress/, fra en skøn ung skotisk strikdesigner, et billede, hvor hun har hængt nogle runde rør op på væggen til at opbevare garn i.
Jeg er så heldig at have fået en hel(!) kommode til alt mit garn (læs: garnet blev forvist til ét samlet sted, så gemalen ikke blev idiot af at poser væltede ud i hovedet på ham, når han åbnede skabe).
Men! Hvad er det skønne ved garnbutikker? For mig er det at kunne løbe fingrene over forskellige garntyper, at falde i staver over alle farverne og mulige kombinationer, og så det rent visuelle - jeg kan overskue de forskellige farver/strukturer/kombinationer ved at se dem - og kan derfor tænke mere kreativt. Derfor måtte garnet op fra skuffens mørke gemmer.
På den sidste klan-tur (årlig weekend-sommerhus-tur med svigerfamilien) kom vi på papirmuseum (læs: kiggede flygtigt på nogle montre og skyndte os ind i butikken), hvor den tilhørende butik er et overflødighedshorn af papir, klip, decoupage etc: http://www.karenmarieklip.dk/papmache-aeske-3-stk-forskstr.aspx. Alt det var lidt tabt på mig indtil vi kom til opbevaring! Så jeg slæbte 8 stk. runde pap-bokse med låg fra sønderjylland til Kbh, 4 i hver sin størrelse:


Her indsætter du selv Jørn Klevin lyde (bum-bum-lala-didadi etc), for så skulle de males hvide, tørre, have anden gang maling(!), tørre, og endelig laves hul, købes spændskiver, bores huller i væggen og endelig endelig kom det sjove med at proppe garn i:

Det smarte ved lågene er, at man kan skjule den farvegladefarvelade, når der bare skal være hvidt og roligt: (mangler dog liiige at male de sidste låg):

 

Er selv ret svært tilfreds med mit strikkehjørne:

Så er næste problem bare at der stadig er 2 store skuffer i kommoden.. :)

1 kommentar:

  1. Hej
    Jeg er vild med dit arrangement. Ærgeligt at jeg ikke selv kunne tænke så kreativt, men jeg tager ideen.
    Jeg fandt dig fordi jeg gogglede babybody og det er en flot og speciel body, du har strikket. Vil du fortælle, hvor du har købt opskriften?

    SvarSlet