fredag den 16. juli 2010

GEPARD CARDIGAN VOL 2

Den farveglade farvelade slår til igen..

I KaDeWe (eller er det med enkelt V?) i Berlin fandt jeg nogle kæmpenøgler sokkegarn og købte i gul, rød, blå og grøn. Sokkegarn og børnetøj er en god kombi, da sokkegarn indeholder 25% nylon og derved er mere slidstærk og samtidig kan komme i vaskeren. Gepard mønstret er godt til at lave forskelligfarvede ærmer, da man ikke behøves at trække garnet langs bagstykket, som normalt ved tofarvestrik. Voila:


Har ikke grejet hvordan man vender billeder endnu, så nakkeøvelser er obligatoriske for læsere. Her er ét der vender den rigtige vej, dog lidt rystet:


Som 80'er barn voksede jeg op med en 3farvet t-shirt og tre cykelshorts (?!) i hver sin farve, så man kunne skifte, hvilket nogen mente var smart. Det er nok derfra min indre farveglade farvelade skal finde sit ophav, og derfor jeg synes at ærme/lomme kombinationen er farlig kæk.


Lommen er improviseret og siden dengang har jeg altid strikket en ekstra maske ind i hver siden i ribben, så det ikke trækker så meget, og strikket to ekstra masker i hver side på lommen (det røde) så den lukker til. Og så til bagsiden:


Cardiganen er ikke blevet vandet, strukket og tørret, hvilket er tydeligt på de to første billeder, men det kan vel nås endnu. En anden fordel ved (masser af) farver er at man undgår den klassiske piger-går-i-pigefarver og drenge-går-i-drengefarver.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar