fredag den 16. juli 2010

LINUS REST MED LYNLÅS


Lynlås og raglan..

Fra Falkenbergs Linus strikkekit blev der en masse garn tilovers, så det blev til en lille raglan-cardigan med lynlås:


Igen var jeg heldig med at striberne passede, altså 2*4, 2*3, 2*2 og 2*1 stribe i hver farve. Og så bagfra:


Raglan er virkelig et smart koncept: Når man bare tager 1 maske ind på hver side af markeringen (2 r sm og 2dr r sm) på hver 2. pind, kommer bærestykket på magisk vis altid til at passe. Man kan også strikke 1 eller 2 masker mellem indtagningerne, hvilket jeg dog ikke har gjort her:


Og så lige et close-up. Jeg må se at få skiftet den farligt kedelige plastic lynlås ud i en fart:


Næste gang jeg bruger lynlås, må jeg tage mig tiden til at strikke 2 glatstrikkede lange baner til indersiden, der kan skjule lynlåsen. Finish is everything :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar