fredag den 16. juli 2010

LINUS

Om at starte et andet sted og sammensyninger i retstrik..

Den her er jeg så vild med, at jeg forsøger at overtale gemalen til at vores fremtidige dreng skal hedde Linus. (Måske den mest kiksede hvor-har-du-dit-navn-fra historie). Den er fra Falkenberg og jeg er vild med at man starter midt for og midt bag samtidig og derefter bevæger sig ud mod ærmerne:


Den tager lang tid fordi alt er i retstrik, og ærmeindtagninger er bøvlede at tælle, men den er det hele værd. Her er hvordan den ser ud "åben":


Og normalt (eller "lukket"):


Halskanten samles op og strikket efter lukning af skuldersømmen med madrassting. Jeg mangler et billede af den færdige, så må forhøre mig hos Frejas forældre.

1 kommentar:

  1. Jeg kender Frejas forældre, det får du ikke noget ud af! Eller, nå, jeg skal se om vi kan få taget et billede af barnet...med trøjen.

    SvarSlet